مکانیسم مجاری ادرار و اندام تناسلی

آموزش مکانیسم تأثیرگذاری درمان‌های طبّ سنتی

مکانیسم بی‌اختیاری ادرار

مثانه

مثانه کیسه‌ای است که ادرار در آن جمع می‌شود و به‌طور کلی اگر مواد مختلفی که در بدن انسان انباشته می‌شود را داخل کیسه‌هایی تصور کنیم، کش و سربندی که مواد داخل آن را نگه می‌دارد، «صفرا» است.

در بحث کنترل‌نداشتن روی خروج ادرار نیز، صفرا مانند کشی است که مانع خروج غیراختیاری آن می‌شود! پس اگر صفرا کاسته شود، ماهیچه اسفنکتر کارایی خود را از دست داده و ریزش و بی‌اختیاری ادرار پدید می‌آید.

هرگاه میزان صفرای جدارۀ کیسه صفرا کاسته شود، باقیماندۀ ادرار بیشتر می‌شود و هرچه سطح صفرا در جداره کیسه بیشتر باشد، کیسه را فشرده کرده و تخلیه ادرار کامل‌تری صورت می‌گیرد.

لذا می‌بینیم که در زمستان با اینکه مقدار ادرار موجود در مثانه کمتر است، زودتر به دفع آن نیاز پیدا می‌کنیم! زیرا سرما باعث کاهش صفرای جداره صفرای ما شده است.

مکانیسم زودانزالی

زودانزالی یکی از مشکلاتی است که بنیاد خانواده را به‌هم می‌ریزد و منشأ پیدایش آن، کاهش صفرا در بدن است.

وقتی کیسه مواد جنسی پر می‌شود ولی صفرای کافی برای نگهداری آن وجود نداشته باشد، زودانزالی پیش آمده و به‌محض فراهم‌شدن ابزار تحریک، همۀ آن را خالی می‌کند! تا جایی که مکرر خواب‌های جنسی دیده و حتی ممکن است به‌جایی برسد که بی‌اختیاری منی پیش آید و منی خودبه‌خود از او ریزش پیدا می‌کند.

اگر سطح صفرا افزایش یافت، بدن می‌تواند هنگام تلاش جنسی قوت خود را نگه دارد تا بر اساس اراده‌اش آن را تخلیه کند! که راه درمان و تقویت صفرا در پست درمان‌ها بیان شد و جویدن کامل غذا باعث می‌شود صفرای موجود در غذا روی بال بزاق سوار شده و جذب تن شود.